PDA

View Full Version : Jak zmniejszyć koszty prowadzenia firmy?


kwiecienplecien
11-06-2014, 15:07
Jak zredukować koszty prowadzenia firmy?
Macie na to jakieś swoje sprawdzone pomysły?

marzycielkazostendy
12-06-2014, 10:08
Jeśli interesuje cię przemyślana redukcja kosztów (http://ksu.parp.gov.pl/pl/oferta_ksu/optymalizacja_kosztow), to koniecznie zajrzyj sobie na oficjalną stronę Krajowego Systemu Usług.
Znajdziesz tam też inne praktyczne porady dotyczące prowadzenia działalności, a także dowiesz się jakiej pomocy możesz oczekiwać ze strony agencji rządowych i jak o tę pomoc się ubiegać.

EdytkaXX
07-07-2014, 18:23
To mi się wydaje, że dobrym sposobem na to, aby zaoszczędzić na różnych kosztach prowadzenia firmy jest korzystanie z ofert drukarni online, jak przykładowo ta drukarnia w Katowicach (http://www.dobredrukowanie.pl/). Wystarczy spojrzeć i porównać sobie tutaj te ceny ze standardowymi drukarniami i wychodzi zdecydowanie taniej. Przy drukowaniu jakiś materiałów promocyjnych czy reklamowych jest to bardzo dobre rozwiązanie.

ewik
06-08-2014, 23:18
To wszystko zależy od kilku czynników, nie można powiedzieć w jednym zdaniu jak zmniejszyć koszty firmy.

Jeśli chodzi o jakąś małą firmę czy nawet firmę jednoosobową to pole do manewru jest niewielkie. Można zastanowić się np. nad tańszym biurem rachunkowym czy jakimiś oszczędnościami w prowadzeniu biura.

Ale gdy mamy do czynienia z dużym przedsiębiorstwem i dużymi pieniędzmi, to dróg jest kilka. Ja bym w pierwszej kolejności postawiła na kompetencje kierownictwa. Można zająć się szkoleniem menedżerów. Są firmy specjalizujące się w tego typu szkoleniach. Chodzi o to, żeby menedżer lepiej zarządzał projektami, efektywniej wykorzystywał czas, robiąc rzeczy najpotrzebniejsze i w ogóle, żeby lepiej współpracował z zespołem. Odpowiednio funkcjonujący zespół może znacząco uefektywnić działalność. W zakresie szkoleń można zainteresować się tego typu zagadnieniami - http://www.academyofbusiness.pl/pl/szkolenia/kategoria/skutecznosc-w-biznesie-umiejetnosci-interpersonalne,8/ - czyli w pierwszej kolejności podnosić umiejętności interpersonalne.

elka77
18-12-2014, 10:21
To mi się wydaje, że dobrym sposobem na to, aby zaoszczędzić na różnych kosztach prowadzenia firmy jest korzystanie z ofert drukarni online, jak przykładowo ta drukarnia w Katowicach. Wystarczy spojrzeć i porównać sobie tutaj te ceny ze standardowymi drukarniami i wychodzi zdecydowanie taniej. Przy drukowaniu jakiś materiałów promocyjnych czy reklamowych jest to bardzo dobre rozwiązanie.

A czym się kierowałaś wybierając drukarnię? Ja znalazłam artykuł
druku broszur na kochamczytac.pl (http://kochamczytac.pl/druk-broszur-jak-wybrac-dobra-drukarnie/) i wiele wskazówek może pomóc jeśli ktoś dalej szuka odpowiedniej dla siebie drukarni.

gatsby
29-03-2015, 22:54
Moim zdaniem dobrze byłoby skonsultować się z doradcą podatkowym. Osobiście polecam biuro rachunkowe w Jaworznie Sykulska.pl (http://sykulska.pl/o-firmie/), tam powiedzą Ci jak płacić jak najmniejsze podatki zgodnie z prawem ;-) To prawdziwi pasjonaci w swej dziedzinie!

mAlinka
29-04-2015, 10:26
Przede wszystkim, najmniej oszczędzaj na klientach. Standard trzeba zachowywać

perelka
09-11-2015, 10:31
Wszystko zależy od tego co ta za firma, jaka branża i przede wszystkim jakie masz koszty. Jeśli to jakaś mała jedno lub kilkuosobowa działalność to wypisz sobie wszystkie koszty np z ostatniego kwartału i po kolei pomyśl jak można zmniejszyć lub zlikwidować każdy z nich. Możesz np sprawdzić czy inna sieć nie da Ci lepszej oferty na telefony komórkowe, jeśli masz zakład produkcyjny i zużywasz dużo energii możesz poszukać tańszego dostawcy energii itd.

Duże firmy decydują się też często na outsourcing, głównie outsourcing IT (http://itelligencegroup.com/) chociaż oczywiście dotyczy to również innych obszarów (np. HR, księgowość, call center). Polega to na tym, że czasem jest taniej zlecić np obsługę IT całej firmy zewnętrznemu podmiotowi niż samemu utrzymywać dział IT.

Emily
10-01-2016, 19:52
Pisałam też już o wynajęciu księgowości zewnętrznej. To bardzo obniża koszt prowadzenia firmy i nie martwisz się tym co trzeba zrobić. Płacisz co miesiąc abonament i działają za Ciebie. Na stronie http://taxcare.pl masz więcej info.

Kaniaz
20-01-2016, 12:38
Pomyśl jeszcze o systemie, który ułatwi pracę i skoordynuje działania całego zespołu. Mówię tutaj odpowiednim oprogramowaniu dla firm opisanym na stronie http://www.connecto.pl/oprogramowanie-dla-firm-co-warto-wiedziec. To może ułatwić wybór i dowiesz się od razu jak taki system funkcjonuje.

Ewa_Jabłkowska
22-01-2016, 08:53
Przede wszystkim, najmniej oszczędzaj na klientach. Standard trzeba zachowywać

Dokładnie, jeśli tu oszczędzisz to będzie to już spadek w dół...
Ja bym zaoszczędziła np na księgowości, można ją zlecić komuś z zewnątrz niż pracownikowi na etacie. Poza tym ukróciłabym wyjazdy służbowe.

zulma
04-02-2016, 10:09
Zgadzam się - na pewno nie oszczędzamy na klientach i jakości prowadzonych usług. Na pewno nie przysłuży się to naszej firmie.
Tak jak pisał ktoś wyżej, pomyślałabym np. o ograniczeniu kosztów księgowości. Dobrą opcją może być np. księgowość online, taka jak na portalu wfirma.pl: http://wfirma.pl/ . Jeśli się w to wdrożymy, będziemy mogli zrezygnować z usług księgowej czy biura rachunkowego, więc oszczędności będą realne.

boguska
22-03-2016, 13:16
Jeśli chcesz oszczędzać poczytaj najpierw ciekawe artykuły o biznesie na http://cenabiznesu.pl/ Znajdziesz tam wskazówki jak oszczędzać i na czym. Na pewno nie powinno się oszczędzać na klientach i pracownikach bo to się później odbije na tobie i firmie. Musisz podejść do tego z głową.

lilka91
23-03-2016, 10:21
Jest wiele czynników które wpływają na możliwość oszczędzania w firmie. Porozmawiaj z księgową, powinna ci doradzić. Poczytaj też wszystko o własnym biznesie na http://wiktorprzedsiebiorczy.pl/ Dzięki artykułom można zdobyć naprawdę dużą wiedzę.

Kali
24-03-2016, 18:46
Programem comarch erp optima (http://kotrak.pl/oferta/comarch-erp-2-0/comarch-erp-optima/) można obciąć koszty za fakturowanie, obieg dokumentacji, automatyzacji zamówień itp, jest dość sporo opcji.

ayris
30-03-2016, 21:14
Jeśli masz samodzielną ksiegową możesz ją zamienić na internetowe biuro rachunkowe np z http://business-tax.pl/ Dzięki temu zaoszczędzisz trochę pieniędzy. Poza tym podlicz co cię ile kosztuje, zastanów się z czego mozesz zrezygnować a co jest niezbędne w firmie.

Emily
30-03-2016, 23:17
Masz jeszcze opcję w postaci konta firmowego, na którym da się jeszcze zarobić. Nie wiem na ile to testowałaś, ale na stronie http://www.biznesnetworking.pl/konto-firmowe-na-ktorym-mozesz-jeszcze-zarobic możesz sobie zobaczyć i porównać co ma konkurencja. Wydaje mi się, że to dobre rozwiązanie.

artas
05-04-2016, 13:45
Programem erp można obciąć koszty za fakturowanie, obieg dokumentacji, automatyzacji zamówień itp, jest dość sporo opcji.

Racja, tego typu programy są w tym przypadku bardzo dobrym rozwiązaniem. Warto sprawdzić między innymi system TETA Web (http://www.unit4.com/pl/produkty/hr/teta-web) od Unit4.

Coldi
06-04-2016, 19:02
Jeżeli chcesz zmniejszyć koszty prowadzenia firmy to koniecznie zacznij rozliczać się samodzielnie. Idź na kurs czytaj takie serwisy jak ten http://abc-podatki.pl/pity-2016/ a na pewno dasz sobbie radę.
To spora oszczędność w firmie :)

Kaniaz
11-04-2016, 14:17
Jak chcesz zmniejszyć koszta prowadzenia firmy i przyśpieszyć procesy w niej panujące to dobrze jest wprowadzić elektroniczny obieg dokumentów do swojego przedsiębiorstwa. Tutaj masz przykład jak działa firma bez i z obiegiem dokumentów http://www.connecto.pl/jak-elektroniczny-obieg-dokumentow-wplywa-na-dzialanie-firmy dzięki temu będziesz miała łatwiej z wyborem.

nosleep
15-06-2016, 21:51
Moim zdaniem jak ktos pracuje głównie przez internet to zamiast wynajmować biuro może skorzystac z kawiarni pracy. Czytałam w serwisie zmieniamymiasto (http://zmieniamymiasto.pl/najlepsze-kawiarnie-pracy-warszawie/) o takich miejscach. Wydaje mi się, że to całkiem fajne rozwiązanie.

Kaniaz
28-07-2016, 10:20
Nie wiem czy miałaś okazję się zaznajomić ze zmianami, jakie będą w księgowości, ale na stronie http://www.oprogramowaniedlafirmy.pl/struktury-jpk-musisz-wiedziec opisują struktury jednolitego pliku kontrolnego. Dobrze to wiedzieć jeśli chcesz prowadzić księgowość samemu.

wika
02-10-2016, 21:33
Na pewno warto mieć nowoczesny sprzęt zamiast dokładać do naprawy starego. Odkąd zainwestowaliśmy w naszej firmie z mężem w http://www.thomas-it.pl/, to wszystko śmiga jak należy, a i rachunki niższe :)

gatsby
04-10-2016, 08:21
Może warto pomyśleć o dotacjach z PFRON?

perelka
09-10-2016, 12:21
Nie wiem jaki masz dokładnie profil działalności ale jeśli masz większe rachunki za prąd czy gaz to możesz sprawdzić oferty innych sprzedawców energii. Zobacz sobie na tej stronie (http://www.parkiet.com/artykul/1461536.html) na co zwrócić uwagę przy takiej zmianie.

Kostka
11-10-2016, 11:11
Oby tylko nie oszczędzać na pracownikach, bo to nigdy dobrze się nie kończy.

Majka89
04-11-2016, 14:32
Moim zdaniem powinniście zastanowić się na co wydajecie najwięcej pieniędzy. Niektórzy oszczędzają na lokalach biurowych, ale moim zdaniem jest to duży błąd ponieważ jeśli pracownicy nie mają złe warunki pracy, to pracują dużo mniej efektownie a to przekłada się na zarobki firmy. Sama kiedyś oszczędzałam na lokalu i wynajmowałam przez wiele lat lokal o niskim standardzie, ale musiałam go zmienić, bo lokal został sprzedany i wtedy udało mi się znaleźć fajny lokal w tej wyszukiwarce http://www.officemap.pl/search/list/?city=lodz . Wtedy też zauważyłam od razu, że moi pracownicy zaczeli lepiej, szybciej i dokładniej pracować. Oszczędności znalazłam w energii elektrycznej i wymieniłam żarówki na energooszczędne i dzięki temu oszczędzałam kilkaset złotych miesięcznie.

Ciril
09-11-2016, 19:41
Można samemu obliczać podstawowe koszty, wynagrodzenia etc. to wcale nie takie trudne, możecie wygodnie sobie skorzystać np. z kalkulatorów online na http://poradnikprzedsiebiorcy.pl/kalkulatory , tak też można obliczyć Vat, kilometrówki, czy wszelkiego rodzaju odsetki :)

Ravthid
08-08-2017, 12:01
Cóż, to jest pytanie, które od lat nurtuje osoby prowadzące działalność gospodarczą. Uważam, że warto outsourcingować część zadań związanych z prowadzeniem firmy. Ja sama na początku, jak prowadziłam z mężem biuro architektoniczne, starałam się być "zosią-samosią". Zajmowałam się zarówno aktualizowaniem strony internetowej, marketingiem jak i kontaktami z klientami. Mąż zwracał mi uwagę, że powinnam odpocząć, ale nie zamierzałam. No i niestety, w końcu zasłabłam w biurze i wylądowałam w szpitalu. Niby nic groźnego, ale musiałam zwolnić tempo. W końcu po kilku naradach z mężem zdecydowaliśmy, że takie zadania jak obsługę kadr i płac, zlecimy zewnętrznym firmom. Muszę Wam przyznać z perspektywy czasu, że to była bardzo dobra decyzja i teraz mogę więcej czasu poświęcić bliskim. A jakby któraś z Was była szerzej zainteresowana tematem, to polecam tę firmę - https://www.tmf-group.com/pl-pl/services/companies/hr-payroll/. Zajmują się outsourcingiem od wielu, wielu lat i jestem zadowolona ze współpracy z nimi. Są rzetelni i przede wszystkim otwarci na klienta, a to dla mnie b. ważne.

ami_dudek
08-08-2017, 13:33
Dobre biuro rachunkowe na pewno pomoże Wam wszystko ogarnąć. W tym celu najlepiej wejść na stronę http://podatki-saldo.pl/ i właśnie z nimi się skontaktować. Moja siostra z nimi współpracuje od dłuższego czasu i jest bardzo zadowolona.

Thernybur
10-08-2017, 01:36
Przy zmniejszaniu kosztów prowadzenia firmy na pewno pomoże dobra optymalizacja procesów produkcyjnych. Odwiedź tą stronę http://www.leanhill.com/ i dowiedz się czym ona dokładnie jest! Na pewno będziesz zadowolony z efektów!

oliwia
18-08-2017, 13:26
Warto zainwestować trochę w literaturę.
Ja teraz zagłębiam się w książkach, w których jest prawo podatkowe, finanse i rachunkowość,
jeżeli ktoś też szuka dobrej literatury specjalistycznej to polecam Profinfo
http://profinfo.site123.me/ (http://profinfo.site123.me/)

elabarbara
20-03-2018, 16:46
Dobrym rozwiązaniem na obniżenie kosztów firmy jest system elektroniczny obieg dokumentów http://www.primesoft.pl/pl/elektroniczny-obieg-dokumentow . Jest świetnym oprogramowaniem do optymalizacji czasu pracy z dokumentami, usprawniającym archiwizację, szybki dostęp, obieg oraz procesy akceptacji wszelkich dokumentów występujących w firmie. Myślę że o tym warto pomyśleć. Coraz więcej firm korzysta z tego systemu.

kobietka012
22-03-2018, 12:45
fajną opcją, przynajmniej na początek, jest AIP. Niski koszt 300 pln miesięcznie i fajne bonusy są w ramach tego.

lucy92e
28-03-2018, 21:29
Tanio firmę można prowadzić w Anglii z tego, co słyszałam, ale osobiście oczywiście nie sprawdzałam. Widziałam też ostatnio opcję - przeniesienie firmy do Anglii. Myślicie, że jest możliwe zrobić to w łatwy i szybki sposób? Oferuje to http://cracovia.org.uk/oferta/ i na stronie znajdziemy wszystkie szczegółowe i potrzebne nam informacje.

ami_dudek
29-03-2018, 10:55
Uważam, że aby utrzymać się na rynku to w firmę trzeba inwestować regularnie. Dlatego warto też zastanowić się nad certyfikacją ISO. Takie certyfikaty to same zalety - usprawnienie systemów zarządzania firmy, lepszy przepływ informacji. Jeśli interesuje Was wdrażanie ISO to odsyłam do strony http://www.adees.net/.

veronea
12-04-2018, 12:50
a może zacząć od mało inwazyjnych zmian, które na początku nie generują zbyt dużych kosztów? Zastanawiałeś się nad zmniejszeniem rachunków za prąd? Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić, to wymiana żarówek na LEDowe. Strona sklepu (https://dlaelektrykow.pl/18-zarowki-led-e27) dlaelektrykow.pl powinna Ci w tym pomóc. Zobaczysz, jak szybko odczujesz różnicę.

olaver
13-04-2018, 13:48
hej :rolleyes: :rolleyes:

storminka
08-05-2018, 22:02
Wydaje mi się, że koniecznością będzie tutaj kontrola finansów. Ja niestety jestem osobą początkującą w tym temacie, ale znalazłam ciekawy blog o finansach (http://finansemobilne.pl/) i sporo się z niego dowiedziałam. Chcę dokładnie przypilnować budżet mojej firmy żeby nieco zaoszczędzić.

jjusti18
15-05-2018, 17:44
Hejka prowadzę od jakiegoś czasu ogromną firmę wraz z mężem. Teraz potrzebowałabym bazę kontaktową do różnych przedsiębiorstw w ramach mojej pracy. Czy wiecie, gdzie mogłabym otrzymać taką aktualną bazę wraz z danymi kontaktowymi? Znajomi polecili mi ofertę- baza firm i przedsiębiorców https://target-media24.pl/oferta/b2b-baza-biznesowa. Ponoć dzięki tej platformie będę mieć jeszcze dostęp do narzędzi wspierających działanie firm takich jak systemy CRM i/lub systemy e-fakturowania.

majka34
26-06-2018, 17:59
Zawsze można odzyskać pieniądze wcześniej z faktur niż jest na to potrzeba. Zerknąć wystarczy np. do https://faktura.pl/faktura-na-pieniadze , gdzie mają w tym doświadczenie i na pewno pomogą w doborze czegoś konkretnego. Od lat pomagają w różnych sprawach finansowych.

zenka
14-12-2018, 21:00
A jak radzisz sobie z wystawianiem i segregowaniem, przesyłaniem i przechowywaniem faktur? Ja ginę niestety. Znalazłam program https://wfirma.pl/program-do-faktur-online, zaczęłam testować i juz mi się podoba. Znasz może narzędzia wfirma?

inka
23-12-2018, 17:33
Wydaje mi się, że najważniejszą rzeczą w firmie jest wybór źródeł finansowania, nie jest to proste, jednak ja chciałam zwrócić Waszą uwagę na faktoring. Według mnie jest to jedna z lepszych metod i warto z niej korzystać, a co najważniejsze opieram to na swoim doświadczeniu. Przeczytajcie sobie artykuł na stronie https://www.monevia.pl/mikrofaktoring-sposobem-finansowania-najmniejszych-firm/ , który opisuje jego wersję dla najmniejszych firm. Moim zdaniem warto się z nim zapoznać i powoli wdrażać w życie naszego przedsiębiorstwa ;)

Wera
24-12-2018, 14:58
To może warto pomyśleć nad otworzeniem własnego biznesu związanego z kosmetyką bądź fryzjerstwem, jeżeli takich miejsc rzeczywiście brakuje. Ja śmiało mogę polecić Ci sklep w którym sama kupowałam w dużej mierze sprzęt dla siebie jak fotele, regały, suszarki itd. a jest to https://www.finefactory.pl/ gdzie także można liczyć na duże wsparcie obsługi klienta.

TaitoSun
24-12-2018, 16:56
no nie da sie, musisz płacic tyle ile trzeba

lektor5
25-12-2018, 14:01
Jeśli jest to firma, wymagająca narzędzi to wejśc tutaj - sprawdzonenarzedzia.pl (https://www.sprawdzonenarzedzia.pl/) i przestać kupować drożej ;) serio. Trzeb szukać oszczędności. mój szef ma chłopaczka, który wyszukuje mu różne takie w internecie, gdzie może taniej kupić ;) i dzięki temu ma parę ładnych tysięcy w kieszeni ;)

LightsaberMice
25-12-2018, 14:06
przenieśc siedzibe do innego kraju xD

mozajka
28-12-2018, 08:55
Myślę, że można znaleźć np. tańszą powierzchnie biurową na wynajem, jeśli obecnie czynsz jest spory. Na https://biura.online jest sporo ogłoszeń o wynajmnie powerzchniu biurowej. Można też zmienić abonamenty za media na tańsze i bardziej opłacalne.

romb
28-12-2018, 12:02
Dobrze jest znaleźć firme która ogarnie księgowość i kadry. Takie firmy jak https://www.tacho-kontrol.pl/ z doświadczeniem znają różne "techniki" żeby obniżyć koszt prowadzenia firmy

elka77
28-12-2018, 12:10
robić zakupy wiekszej ilości materiałow jednorazowo, wieksze upusty.

XXXdama
28-12-2018, 23:52
Zamiast zatrudniać księgową czy też biuro rachunkowe warto pomyślec nad samodzielnym zajęciem się księgowością firmy. dzięki programowi takiemu jak https://wfirma.pl/ możesz w bardzo prosty sposób prowadzić samodzielnie księgowość.

oliwia
02-09-2019, 15:07
Koszty w firmie można zredukować m.in. poprzez inwestycję w podpis elektroniczny. Wykorzystywany jest on m.in. do podpisywania faktur elektronicznych, składania e-deklaracji ZUS, czy e-deklaracji podatkowych. Na stronie https://elektronicznypodpis.sitey.me/ dostępnych jest więcej informacji na ten temat. :)

nwkagnieszka
03-09-2019, 14:10
Biznes i finanse to ciężkie tematy i łatwo się czasem w tym zagubić. Ja szukam informacji tutaj https://www.bankomaty.biz.pl/ i zazwyczaj jestem w stanie znaleźć to, czego potrzebuję.

radosna
18-09-2019, 11:11
Ja znalazłam na to sposób z firmą http://www.taxangels.pl/ . Przeniosę po prostu się do Anglii, oni pomogą mi tam założyć spółkę Limited i nie dość, że podatków będzie mniej, to jeszcze inne formalności będą znacznie ułatwione. Bo przecież prowadzenie firmy w Polsce to jakiś koszmar dziś. Zgodzicie się, prawda?

mozajka
18-09-2019, 11:57
A może doradztwo biznesowe pomoże. Z tego, co wiem to na Doradztwo Biznesowe Klimczok (https://klimczokdoradztwobiznesowe.com/) jest dość ciekawa oferta dla firm właśnie. Pani ma w ofercie różnego rodzaju szkolenia, które mogą być bardzo pomocne. Może warto zobaczyć ofertę?

Witkowa
24-09-2019, 13:14
Na pewno pomoże tutaj wdrożenie jakiegoś nowoczesnego oprogramowania informatycznego. Na stronie http://www.primesoft.pl/ możecie zapoznać się z ofertą firmy Primesoft, której nowoczesne systemy informatyczne pomogą Wam zmniejszyć koszty księgowe aż o 23% ;)

Abi Ubu
07-10-2019, 12:10
Aby zredukować koszty prowadzenia firmy, najpierw trzeba bardzo skrupulatnie i uczciwie zebrać dotychczasowe wydatki i sensownie podzielić na kilka kategorii. To pozwoli nam przeanalizować dokładnie, na co wydajemy najwięcej. Każdej kategorii następnie dopisujemy priorytet. Można dopisać jeszcze, czy dany wydatek przynosi jakiś zysk. Taka analiza jest skomplikowana Można ją uprościć dzięki pewnym narzędziom. STCF słownik (https://tatara.com.pl/blog/stcf-definicja-slowniczek/) jest jednym z takich podpowiedzi, jak dokonać krótkoterminowej prognozy płynności.

veronea
20-10-2019, 18:19
Warto optymalizować wszelkie działania, by ich koszty były mniejsze. Sporo osób wdraża oszczędności poprzez efektywniejsze zarządzanie firmą. Pomocny jest system eNova. Trzeba jednak wybrać dobrą firmę, która wykona wdrożenie i przeszkoli personel. Polecić więc można http://www.vattax.pl/wdrozenia-i-szkolenia-z-enova-365/. Ma się wówczas pewność, że wdrożenie będzie prawidłowe a szkolenie merytoryczne i wyczerpujące.

sara898
01-11-2019, 02:02
To ja przede wszystkim zmiany rozpoczynam od tego, aby znaleźć tańszy lokal, bo ten, który wynajmuję do tej pory jest dość mały i niestety drogi. Poszukiwania będę rozpoczynała od strony https://www.dobryadres.pl/ofertynieruchomosci/lokale i myślę, że uda znaleźć się to, co będzie mi odpowiadało i to, gdzie będzie idealna oferta oraz lokalizacja.

Gourmet
01-11-2019, 16:43
Inwestować we własne narzędzia https://www.gravaco24.pl/pl/c/Noze-bezpieczne/1963 i maszyny. Zatrudniać takich pracowników, którzy potrafią dużo rzeczy zrobić, tzw. złote rączki, którzy przy pomocy bezpiecznych noży położą wykładzinę, czy wytapetują gabinet prezesa. To zdecydowania zmniejsza koszty, kiedy nie trzeba brać firmy remontowej.

elka77
04-11-2019, 18:07
Aby zredukować koszty prowadzenia firmy...

Między innymi to optymalizacja zatrudnienia. Przy braku specjalistów w kraju zatrudnia się obcokrajowców. Przy problemach z kartą pobytu zobacz więcej (https://lexadvena.com/karta-pobytu-a-zatrudnienie-obcokrajowca/) można uzyskać pomoc prawników.

rzetelna
26-11-2019, 16:54
Aby zmniejszyć rachunki za prąd, ja polecam zmienić po prostu dostawcę. Byłam w podobnej sytuacji więc zmieniłam sprzedawce na https://poprostuenergia.pl/prad-dla-firmy/ i rachunki zaczęły przychodzić o wiele mniejsze. Ceny są bardzo konkurencyjne, więc polecam się nad tym zastanowić.

Gourmet
27-11-2019, 18:25
Mogę podpowiedzieć, że powstały firmy, takie jak FM Solutions https://fmsol.pl/ które to jako główny cel wyznaczają sobie by dbać o interesy klienta, minimalizując jego koszty, zajmując się obsługą nieruchomości. I to się sprawdza. Nawet powstała nazwa facility management, która odnosi się do tychże usług.

Lisek44
09-01-2020, 14:49
Jeśli ciekawi Cię właśnie ten temat to miej na uwadze, że znam miejsce, gdzie powinnaś znaleźć o wiele więcej nadzwyczaj dobrych treści na ów temat. Rekomenduję jak tylko znajdziesz czas bo rzeczywiście warto według mnie - http://podatki-news.pl .

Paula1501
22-01-2020, 09:00
Jak zredukować koszty prowadzenia firmy?
Macie na to jakieś swoje sprawdzone pomysły?
By firma sprawnie funkcjonowała to na pewno przyda się zainwestować w porządne oprogramowanie np https://sellintegro.pl/ które idealnie integruje wiele kanałów sprzedaży. To niezwykle unikalny wynalazek, niezbędny jeśli chodzi o zautomatyzowanie sprzedaży internetowej. Myślę, że w każdej firmie się przyda, a przy okazji pozwoli obniżyć koszty. Na ich stronie widziałam aktualnie promocję – 30 dni testowania oprogramowania bez zobowiązań za darmo! Polecam, ja im zaufałam i jestem bardzo zadowolona.

alejandra.marvin
25-01-2020, 12:33
Warto szukać nowoczesnych rozwiązań, które wpłyną na optymalizację kosztów. Automaty vendingowe https://safetyfirst24.pl/ usprawniają wydawanie środków ochrony indywidualnej, dzięki czemu można ograniczyć ilość pracowników uczestniczących tym w procesie. Dodatkowo, wpłynie to na zminimalizowanie magazynów i zmniejszenie zużycia produktów.

melody
25-01-2020, 18:39
Niekiedy prowadzenie firmy można sobie bardzo ułatwić i dzisiaj wiele rozwiązań to ułatwia. Wiem, że biuro mda (https://biuromda.pl/) ma doświadczenie jeśli chodzi o kompleksową księgowość. Zajmą się fakturami, rozliczaniem się z klientami. Wystarczy tylko im dostarczać dokumenty.

kinka
04-03-2020, 21:35
Na pewno ciekawym rozwiązaniem, jeśli chodzi o firmy produkcyjne może okazać się robotyzacja i automatyzacja. Tutaj https://corobotics.pl/robotyzacja-i-automatyzacja-przemyslu-jak-zaczac/ można dowiedzieć się więcej na ten temat. Jest to niewątpliwie ciekawe rozwiązanie, które przyspiesza wykonywanie różnych zadań. Ogranicza też straty i wypadki.

Wera
05-03-2020, 13:31
Warto jednocześnie skupić się na działaniach w zakresie księgowości, aby wszystko było prowadzone zgodnie z założeniami i bez problemów z różnymi rozliczeniami. Ja osobiście zdecydowałam się postawić na RafSoft https://www.rafsoft.net/ jako dodatkowe wsparcie w zakresie fakturowania. Mają 3 wersje w zależności od rozbudowania i potrzeb firmy. Warto sprawdzić i przekonać się jak to dokładnie działają :)

Emily
01-10-2020, 10:47
U nas dużo zaoszczędziliśmy, gdy zmieniliśmy operatora komórkowego. Abonament dla firm w dotychczasowej firmie nie był zbyt korzystny i jak poczytałam sobie na http://centrumhelp.pl/ o ofertach innych operatorów to postanowiłam, że przenosimy wszystkie numery. Różnica w rachunkach jest na prawdę spora więc jestem zadowolona.

astraso
01-10-2020, 14:30
Wejdź w tego linka aby dowiedzieć się więcej https://perry.com.pl/category/homogenizatory/

Łukasz ze Scanye
02-10-2020, 09:38
Możesz przyśpieszyć pracę biura rachunkowego co wygeneruje większą ilość klientów. Spróbujcie może zacząć pracę z programem skanującym Scanye? Na naszej stronie internetowej znajdziecie https://scanye.pl/ wiele filmów, które pokażą wam jak działa program, jest on również zaszyfrowany, zabezpieczony, w pełni funkcjonalny dla księgowych. Jeśli będziecie mieli jakieś pytania zawsze służymy pomocą.

MajaU
06-10-2020, 09:55
W naszym przypadku wybór padł w zakresie programu do fakturowania na RafSoft 2020, który zdecydowanie swoje zadanie w stu procentach. Stabilny w działaniu, brak problemów z ogarnięciem jego obsługi i naprawdę rozbudowany zakres funkcjonalności tzw. małej księgowości i pełna pomoc podczas wdrażania programu do firmy oraz w razie wątpliwości szybko udzielają skutecznej odpowiedzi. Warto też go sobie przetestować przez miesiąc na pełnej wersji testowej.

mczay
20-10-2020, 20:29
Chcąc zmniejszyć koszty prowadzenia firmy warto byłoby zainteresować się pojęciem outsourcingu. Obecnie, outsourcingować można niemalże wszystko. Od księgowości po usługi IT. Jeśli chciałabyś dowiedzieć się, co obejmuje outsourcing IT, zapoznaj się z treścią tego wpisu: http://osnews.pl/jakie-uslugi-moga-wchodzic-w-zakres-outsourcingu-it/

laska88
28-10-2020, 15:09
Ja posłuchałam rad Łukasza, który wyżej opisywał pracę systemu Scanye. Jest wiele narzędzi, które poprawiają jakość i szybkość pracy, ale nic nie jest za darmo. Moje biuro rachunkowe wprowadziło zasadę skanowania faktur z pomocą https://scanye.pl/ , teraz w godzinę jesteśmy w stanie zaksięgować 150 faktur, poprzednio - bez tego programu, nie było to możliwe.

Gretta
07-11-2020, 16:52
Automatyzacje to na pewno dobra opcja. Dzięki takim rozwiązaniom może i uda się wam zredukować etaty i tak znaleźć oszczędności. Może i tu firma http://serwerpoczty.pl i ich system pocztowy wam się przyda?

Paulisss
07-11-2020, 18:42
Na pewno może w tym pomóc dobre zarządzanie projektami, dzięki któremu może udać Ci się zmniejszyć koszty prowadzenia biznesu, ale także zwiększyć zyski. Dlatego polecam zajrzeć na https://leadership-center.pl/fundament-zarzadzania-projektami/, gdzie możesz się przeszkolić w tym temacie.

janeczka84
27-11-2020, 17:02
Moim zdaniem w najprostszej linii opłaca się automatyzacja procesów (https://www.sergroup.com/pl/produkty-irozwiazania/procesy-biznesowe/automatyzacja-procesow-biznesowych.html) w każdym z działów. To zawsze firmie wychodzi na dobre i przynosi wiele korzyści. Nie wiem, jak u Was, ale u mnie się sprawdza.

astraso
18-12-2020, 15:22
Polecam wejść w tą stronę, opisali tutaj ten problem, polecam poczytać artykuł https://prosperonline.pl/oferta/obsluga-ksiegowa/

natss_1989
20-12-2020, 21:46
Moim zdaniem zamiast kupować nowy i drogi sprzęt elektroniczny można skorzystać z pomocy firmy, która wynajmuje taki sprzęt. Moja firma skorzystała z usług https://www.delkomrent.pl/ i myślę, że była to dobra decyzja, która pozwoliła zaoszczędzić pieniądze bez obniżenia jakości naszych usług

admma
21-12-2020, 00:17
Przede wszystkim korzystajcie z tanich, ale również dobrych jakościowo rozwiązań. Na przykład jeżeli chodzi o druk cmr to ja polecam https://www.drukarniasieradzki.pl/kategoria-produktu/druki-cmr/ . Jest to sprawdzona oferta. Nie znajdziecie nic lepszego w tym zakresie.

inka
26-01-2021, 19:55
Odpowiednie dysponowanie zasobami i mądre inwestowanie to na pewno klucz do sukcesu. Świetnie, że dzielicie się swoimi doświadczeniami w tym temacie!

Majka33
28-01-2021, 10:45
Oczywiście, że tak. To jedna z bardziej istotnych kwestii w tym aspekcie. Właśnie dlatego powinniście dobrze zastanowić się, jakie konkretnie oprogramowanie mogłoby pomóc Wam w zoptymalizowaniu pracy Waszego przedsiębiorstwa. Ja na pewno mogę Wam zasugerować, byście już teraz zajrzeli do https://icon24.pl/co-to-jest-system-erp/ i sprawdzili takie systemy klasy erp. To bardzo ważna rzecz, dlatego też nie ma sensu z tym zwlekać. Może to przecież przynieść realne oszczędności w Waszej firmie.

alicjagr
31-01-2021, 16:14
Trzeba bardzo uważać w kwestiach finansów firmy. Nie raz są różne propozycje szukania kosztów, faktur, kontraktów i wielu innych pokus. Warto w takich sytuacjach mieć się na baczności i sprawdzić aktualne trendy w AML: https://www.iaml.com.pl/wiedza/trendy-aml-2021/
Czyli wiedzieć jak odpowiednio weryfikować kontrahentów, by nawet przypadkiem nie być włączonym do nielegalnego procederu prania brudnych pieniędzy. Innym jeszcze bardziej groźnym jest finansowanie terroryzmu.

kiki998
04-02-2021, 10:48
Można zrezygnować z zatrudniania księgowej i samodzielnie zając się wszystkimi rozliczeniami. Teraz na rynku jest tyle sprawdzonych rozwiązań, ze nie stanowi to już większego problemu. Fajny jest na przykład ten darmowy program do faktur jpk (https://jpk-insight.pl/). Prosty w obsłudze, skuteczny i bezpieczny w użytkowaniu. Sprawdza poprawność wprowadzonych danych, jeśli coś jest nie tak generuje specjalny raport z błędami.

blondyn
09-02-2021, 12:44
Zakładając własną firmę przynajmniej zanim ją rozkręcimy musimy wiele rzeczy robić samodzielnie. Tak jest również z podatkami a wszyscy zdajemy sobie sprawę, że z US nie można wchodzić w konflikt. Na portalu wiedzy JPK-info https://jpk.info.pl/aktualnosci/wyzsze-kary-za-bledy-niezlozenie-pliku-jpk-v7-2021/ znajdziemy ciekawy artykuł na temat kar wynikających z niezłożenia jednolitego pliku kontrolnego JPK_V7 lub jeśli jest on błędny. Warto zapoznać się z nowościami i aktualnościami na 2021 rok.

DariaM11
09-08-2021, 13:24
Szukając przede wszystkim konkretnego programu ksiegowego z szerokim zakresem funkcjonalności to może warto w takim razie rozważyć wybór programu RafSoft https://www.rafsoft.net/ ponieważ przygotowali 3 wersje i jednocześnie licencje dostępne w całkiem niezłej cenie. Jestem pozytywnie zaskoczony pakietem Standard, który używamy już od 2 miesięcy i nie zamierzamy nic w tym temacie zmieniać. Pozdrawiam!

kastanio
07-10-2021, 13:01
Wydaje mi się, że trzeba wiedzieć jak uporządkować finanse dlatego polecam najpierw https://finansowy.expert/finanse-osobiste-jak-je-uporzadkowac-i-prowadzic/ lektury takich artykułów gdzie eksperci piszą swoje porady na temat zarządzania pieniędzmi, oszczędzania oraz inwestowania.

vonrueden.cruz
10-10-2021, 21:04
Zastanawia mnie, czy ktoś z Was robił https://glc.pl/fuzje-i-przejecia/]połączenie spółek (https://glc.pl/fuzje-i-przejecia/). Poważnie myślę nad takim rozwiązaniem, ale nie wiem, czy jest ono opłacalne pod względem finansowym. Czy warto poradzić się w tej kwestii profesjonalistów, czy działać na własną rękę?

MajaU
17-07-2022, 22:10
W mojej ocenie jeżeli będziecie na etapie poszukiwań profesjonalnego wsparcia w zakresie wyboru odpowiedniego programu do fakturowania to na pewno warto sprawdzić Faktura VAT 2022 od RafSoft można liczyć na szybkie wystawianie faktur, eksport do wielu formatów XLS, HTML, CSV, Plik JPK, , rachunków, paragonów, ewidencje itd. i też całkiem niezłej ceny za licencję na cały rok. Pozdrawiam!

bebe456
15-08-2022, 04:37
Zmieniając dystrybutora można również znacznie zmniejszyć ceny za prąd i gaz w naszej firmie. Nie ukrywam, że coraz częściej rozważam taką propozycję i właśnie sprawdzam, co może zaoferować firma https://wybieram.axpo.com/oferta . To zielona energia w rewelacyjnej cenie i dostępna bez żadnego problemu dla wszystkich firm.

Nerop01
18-08-2022, 10:12
Planujecie zmniejszyć koszty prowadzenia firmy? Może zacząć od faktoringu? Na https://www.firmowakasa.pl/faktoring/firmy-faktoringowe/bnp-paribas-faktoring-czy-warto-skorzystac/ znajdziecie wiele porad oraz porównacie oferty z tego zakresu aby wybrać najkorzystniejszą ofertę

Gourmet
09-07-2023, 15:45
Prowadząc firmę, chciałoby się zmniejszyć w niej wysokość kosztów prowadzenia. Dość łatwo można sprawdzić, przechodząc przez konfigurator Enea Smart Biznes https://www.enea.pl/pl/dlafirmy/oferty-dla-firmy/konfigurator. Czy macie podobne odczucia do moich? Sprawdzaliście już, w jak prosty sposób można przez to przebrnąć?

aleks454
12-07-2023, 12:35
Osobiście staram się współpracować ze specjalistami w danej branży, aby nie marnować swojego czasu i pieniędzy. Dlatego polecam Wam sprawdzić ofertę firmy Innoship - https://innoship.com/pl/korzysci/automatyczne-przydzielanie-zamowien/ , która specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań, które pozwolą Wam na monitorowanie działań Waszego przewoznika.

Paulisss
27-07-2023, 21:04
Warto wrócić uwagę na abonamenty za telefony, internet itp. Zastanawiając się, jaki internet wybrać należy zwrócić uwagę na technologię dostarczenia usługi. Sprawdzić oferty internetu można poprzez serwis https://panwybierak.pl/oferty/internet/46 porównywarkę usług telekomunikacyjnych rekomendowaną przez Urząd Komunikacji Elektronicznej

Rodzynka
31-07-2023, 15:29
Myślę, że pomoc specjalistów np. z kancelarii prawa podatkowego https://www.blogopodatkach.pl może tutaj pomóc

Paulisss
31-07-2023, 23:22
Biuro rachunkowe https://bdbconsulting.pl/uslugi/biuro-rachunkowe/ towarzyszy mi od samego początku mojego przedsiębiorstwa. Ich doświadczenie i wiedza w dziedzinie podatków i księgowości są bezcenne. Współpraca z nimi pomogła mi zaoszczędzić czas i uniknąć wielu potencjalnych błędów. Polecam ich usługi z całego serca.