Kolejność, w jakiej pokazywane są strony internetowe nie jest oczywiście przypadkowa. Najwyżej (nie licząc płatnych wyników wyszukiwania = reklam) znajdują się strony internetowe, które zostały uznane za najbardziej pasujące do wpisanego zapytania. Za ułożenie ich w odpowiedniej kolejności odpowiedzialny jest algorytm wyszukiwarki Google. 
Dokładny sposób działania algorytmu nie jest oczywiście powszechnie znany, jednak znane są czynniki, które mają wpływ na to, że jedna strona znajduje się w wynikach wyszukiwania na wyższej pozycji niż inne. Wszystkich czynników, które mają na to wpływ jest około 200. Elementy, które maja wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania możemy podzielić na 2 ogólne grupy: 
    czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem 
    czynniki związane z popularnością strony internetowej w Internecie 
Do tych pierwszych zaliczyć możemy m.in. : 
    ilość treści na stronie 
    występowanie słów kluczowych(tych, które wpisujemy w wyszukiwarkę) w tekście na stronie 
    występowanie słów kluczowych w nagłówkach tekstu 
    częstotliwość dodawania nowych treści(np. artykułów) na stronie internetowej 
    obecność słów kluczowych w adresie URL 
    unikalność treści na stronie(czy nie są skopiowane z innych źródeł) 
    szybkość ładowania strony 
    odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony 
Z kolei czynniki związane z popularnością strony internetowej opierają się głównie na linkach(odnośnikach), które prowadzą do naszej strony www z innych stron. Przykładowe czynniki to np.: 
    ilość różnych stron internetowych, które zamieszczają odnośniki do naszej strony 
    łączna ilość linków z innych stron www 
    jakość stron internetowych, które linkują do naszej(liczba użytkowników je odwiedzająca, ich popularność) 
    obecność w social media(Facebook, Twitter, Google+) 
		
	
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Może się zdarzyć, że urodziłaś się bez skrzy*deł, ale naj*ważniej*sze, żebyś nie przeszkadzała im wyrosnąć
			 
		
		
		
		
	
		
		
	
	
	 |